Последни

Потребители
  • Общ брой потребители: 4
  • Latest: dalibor010
Stats
  • Общ брой публикации: 541
  • Общ брой теми: 541
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 13
  • (Ноември 12, 2018, 02:00:10 pm)
Потребители онлайн
Users: 0
Guests: 4
Total: 4

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 25
„Отвореният начин на работа позволява приносът на голям брой хора да бъде интегриран бързо и лесно”, казва Иван Аржентински, създател на българската платформа



„Ние и нашите партньори сме общност: заедно правим нещо, което е потребно и полезно на бизнеса”, сподели Иван Аржентински

Българската система за управление на бизнеса ERP.net ще стане платформа с отворен код. Отворена ще бъде и цялата й бизнес-логика. Това е логичната следваща стъпка в развитието на софтуерната система на фона на нарасналия брой модули и компоненти от „трети” страни за клиентите, както и зaради очакващия се възход на „интернет на нещата”.

Днес да си „отворен”, в това число и с отворен код, е въпрос на оцеляване, а не на мода или своеобразна религиозност, убедено е ръководството на компанията.

Еволюция за 20 години

Преди 20 години да внедриш ERP в българско предприятие беше трудно и скъпо; организациите първо трябваше да научат що е това „система за управление на бизнеса”; внедряването отнемаше десетки месеци и изтормозваше служителите; всичко струваше огромни суми и беше ужасяващо тромаво. Това си спомня създателят на ERP.net Иван Аржентински.

Стъпил на сцената на партньорското изложение ERP Expo, той не е „във вихър”, както правят някои други шефове на технологични фирми, попаднали под светлината на прожекторите. Но в кротките му думи прозира далновидността на визионер, който успява да проектира това, което ще стане потребно след няколко години.

„По онова време мечтаехме да „приземим” системите за управление на бизнеса до нещо нормално, лесно за боравене, с нормален вид”, казва Аржентински, спомняйки си далечната 1996 г. В следващите години се разгоря война. Някои доставчици на големи ERP системи от световни марки обвиняваха българските разработчици, че лъжат клиентите, предлагайки им родни марки ERP. Тема на бурни дебати стана разликата между счетоводните и складовите системи и „истинските” ERP.

Когато ERP все пак стана нещо вече познато на бизнеса – и големи, и малки софтуерни фирми започнаха да надграждат офертата. Оказа се, че само ERP вече не е достатъчно. Трябваше да се добавят и BI (бизнес-анализи), и CRM, и допълнителни системи, като например управление на POS терминали и др. Всички организации се стремяха към едно: да внедрят най-доброто от всеки от този видове софтуер.



Вечният проблем

В тази еволюция обаче има проблем, който остава относително постоянен през цялото време: интеграцията. Най-доброто от всеки от споменатите видове софтуер трудно си „говори” с другите програми. Интеграцията стана вечното предизвикателство: писане на допълнителни модули, пренаписване, адаптиране.

„Ние избрахме тогава друг подход: да предложим „всичко в едно”, разказа Аржентински. Логиката е семпла: налични са всички фунционални дялове, но всяка организация си взема само тези от тях, които са й потребни.

С връхлитането на световната финансова криза много бизнеси изчезнаха от лицето на света, а оцелелите се втурнаха да се дигитализират. Оказа се, че всички искат тяхното бизнес-решение да е от световен клас, но да е… индивидуализирано, коментира мениджърът.

ERP.net отвори приложните си програмни интерфейси за външни разработчици, за да може да се случва тази индивидуализация. Разгърнаха се разнообразни „външни” приложения, готови да работят върху ядрото на ERP.net, правейки нещо специфично. „Но пак се оказахме изправени пред същия въпрос: интеграцията”, каза Аржентински.



От ERP към платформа

Посрещайки предизвикателството, ERP.net вече е не само система за управление на бизнеса, а платформа, върху която се надграждат и десетки допълнителни решения – както софтуерни, така и хардуерни. Възможностите, които се разгръщат по този начин, водят логично до следващото голямо решение: отваряне на кода на платформата. Така голям брой разработчици ще могат да създават програми, интегрирайки ги със системата ефективно и бързо.

„Ние и нашите партньори сме общност: заедно правим нещо, което е потребно и полезно на бизнеса. Обратно на други подобни модели на работа тук не става дума за „екосистема”, където има една фирма и множество нейни „сателити” – ние всички сме заедно наравно”, казва Аржентински за ERP.net и всички организации, разработващи приложения във връзка с ERP.net.

„Когато работим под отворен код, много програмисти и много производители могат да създадат заедно нещо, което всеки от нас поотделно не би имал силите да направи сам – или най-малкото това би му отнело много месеци работа”, поясни специалистът.

В периода след началото на новата година той и некол...

Read More

0 коментари
Изпраща предупреждение, ако отклонението от маршрута е над 500 метра


Популярното приложение Google Maps ще докладва на пътника в таксито, ако водачът се е отклонил от най-краткия маршрут до желаното място

На мнозина се е случвало шофьорът на таксито да се опита да достигне желаната дестинация по „обиколен” маршрут, не защото е наложително, а просто за да натрупа по-голяма сметка. Скоро обаче Google Maps ще разкрива и издава такива хитреци.

Популярното приложение ще докладва на пътника, ако водачът на таксито му се е отклонил от най-краткия маршрут до желаното място. Е, човек винаги може да използва Google Maps или някое приложение за навигация, за да се увери, че таксиметровият шофьор ще избере възможно най-краткия маршрут, но най-новата функция на приложението върши работата сама – тя уведомява дали шофьорът се движи извън маршрута.

Функцията е особено полезна в градове, които човек не познава. В случай на отклонение Google Maps изпраща предупреждение към телефона – ако отклонението е над 500 метра, обясняват от XDA-Developers.

Важно е да се отбележи, че в такъв случай маршрутът няма да бъде преизчислен автоматично, което обичайно се случва при отклонение от маршрута, докато човек използва Google Maps за навигация. Новата функция ще помогне на пътника да настоява за придържане към избрания маршрут, вместо да получава адаптирани предложения за достигане до крайната цел.

Когато в Google Maps има информация и за пътния трафик и задръстванията, човек лесно може да разбере дали наистина се налага отклонение от най-краткия маршрут или шофьорът се опитва да мами. Функцията е забелязана в Индия и засега няма информация дали и кога тя ще се появи и в други страни по света.

https://technews.bg/article-117115.html
0 коментари
Тестовете на подобрената система за позициониране започват тази есен


Американските военни подозират, че Русия блокира GPS сигналите в Европа и други региони

Тази есен армията на САЩ ще тества подобрена, устойчива на смущения GPS система, която се разработва в отговор на опасенията от вражеско заглушаване на сигнала, съобщи Breaking Defense. Американските военни подозират, че Русия блокира GPS сигналите в Европа и други региони.

Миналата есен съюзниците от САЩ и НАТО проведоха учения в Норвегия, за да проверят готовността си за съвместни действия и да обучат участниците в многонационалната коалиция. По време на учението военните забелязаха, че GPS сигналите се потискат, а Финландия и Норвегия обвиниха Русия за това.

В допълнение, през април 2018 г. американски служители заявиха, че руските военни са блокирали GPS системи, използвани за контрол на безпилотни летателни апарати по време на операции в Сирия.

Тестването на нови GPS устройства ще бъде поверено на военните от втория кавалерийски полк на американската армия, разположен в Германия. Според слуховете, Пентагонът също така разработва ново поколение навигационна система, която може да се използва като резервна.

https://technews.bg/article-117103.html
0 коментари


Отчитането на тол таксите на камионите и автобусите над 3,5 тона ще става ръчно и автоматично. Ръчното ще се осъществява чрез маршрутна карта, а автоматичното - чрез бордово устройство или GPS тракер, стана ясно по време на провелата се на 6 юни пресконференция на националния доставчик на услуги за електронно таксуване на пътни такси Интелигентни Трафик Системи (ИТС). Събитието бе част от международното изложение за тежкотоварни автомобили Truck Expo 2019, което летище Лесново приюти в периода 6 - 8 юни. Системата TollPass e втората фаза на проекта след като компанията наскоро пусна елекронните винетки. До момента инвестицията за електронните винетки надхвръля 11 млн. лева, като се очаква до края на годината сумата да надмине 15 млн. лева.

"Българската тол система е най-съвременната в Европа", обясни Иван Георгиев, търговски директор в компанията. Системата е базирана на GNSS технология и е напълно автоматична, от т.нар. free flow тип, при който няма тол станции, бариери или каса за плащане, а автомобилите не е необходимо да спират, за да заплатят таксите. TollPass обхваща превозните средства, които са над 3,5 тона бруто тегло - тежкотоварни и пътнически. Определянето на таксата ще зависи от четири критерия: брутно тегло на автомобила, емисионен клас, брой оси и клас на пътя.

Ръчният вариант или маршрутната карта е предплатена услуга, предназначена за транзитния трафик. При закупуването й ползвателят сам посочва началната и крайната точка. Системата генерира най-малко два маршрута - най-къс и най-бърз, по който съответното превозно средство трябва да премине, изчислява времето за пътуване и цената, която ще трябва да заплати. След като картата е закупена, системата автоматично изпраща информацията към Агенция "Пътна инфраструктура".



Автоматичното отчитане е подходящо при регулярни и ежедневни пътувания и е възможно чрез бордово устройство или чрез сертифициран GPS тракер. При първия вариант TollPass предлага решението от трето поколение на Kapsch. Устройството притежава GSM модул за предаване на данни към централната система в реално време и поддържа няколко системи за GPS проследяване. Позволява динамично въвеждане на двата основни параметъра, които влияят на определянето на тол таксата - теглото и броя оси. Поддържа осем езика, като има и меню на български. Устройството ще се предоставя на превозвачите при сключен договор и срещу депозит и месечена такса за обслужване и предаване на данните в размер до 3 евро.

В специално създаден портал превозвачът ще може да се управлява автопарка си и да следи в реално време статуса на бордовото устройство, баланса по договора и автомобилите и др.

"TollPass ще обхване цяла България. В ЕС подобни тол системи използват пет държави - Белгия, Германия, Словакия, Унгария и Франция", обясни Станислава Арнаудова, изпълнителен директор на ИТС.

Повече подробности за проекта ще може да прочетете в брой 6 на списание CIO.

https://computerworld.bg/it_liders/2019/06/07/3922225_tollpass_shte_otchita_avtomatichno_tol_taksite_na/
0 коментари


Новата версия 11.0 на софтуера ThinManager от Rockwell Automation поддържа 11 езика в 12 държави, улеснявайки международните организации в конфигурацията, пускането в експлоатация и управлението на thin клиент устройства чрез използването на родните им езици и набори от символи.

Софтуерът предоставя производствена информация от всяко FactoryTalk приложение на операторите, където и да се намират в завода. Те могат да персонализират начина, по който информацията се доставя до всяко едно устройство (неподвижно или мобилно), потребител или локация.

"Софтуерът ThinManager е единственото по рода си решение, което подпомага индустриалните компании във възприемането на стратегия за централизирано компютърно управление, позволяваща намаляване на разходите и подобряване на експлоатационната достъпност. Вместо във фиксирани терминали или мобилни устройства, всички производствени данни се съхраняват в централни сървъри. При възникване на проблем операторите могат просто да заменят терминала вместо да рестартират компютър, което значително редуцира времето за отстраняването му и предотвратява загубата на данни", обяснява Том Джордан, маркетинг мениджър в Rockwell Automation.

Новата езикова поддръжка позволява на работниците да въвеждат данни, например пароли, на техните родни езици и набори от символи. Версия 11.0 добавя поддръжка на неанглийски клавиатури и възможността за конфигуриране на клавиатурата на екрана на различни от английски езици. С бъдещите актуализации ще бъдат добавяни още функции за поддръжка на местно ниво.

В допълнение, с версия 11.0 операторите разполагат с повече начини за персонализиране и визуализация на информацията, което помага за подобряване на производителността. Операторите могат например да изградят изглед от цяла контролна зала, използвайки един-единствен thin клиент с разширената функция MultiMonitor, която позволява поддържането на до 7 монитора на един терминал. Операторите вече могат да следят и няколко източника на информация на дисплея на едно мобилно устройство.

Освен това клиентите на Rockwell Automation имат достъп до цялата информация, от която се нуждаят, без да трябва да се притесняват от ограничения на сесиите или допълнителни разходи. Новата опция FactoryTalk Activation позволява провеждането на неограничен брой сесии на софтуера FactoryTalk View SE на един терминал с един клиентски лиценз, подчертават от Rockwell Automation.

http://automation-bulgaria.com/article/2394-softuerat-thinmanager-v11-0-na-rockwell-automation-veche-poddarja-11-ezika
0 коментари
За четвърта година ICT Media награди лидерите в подготвяното от медията 22-ро издание на класацията "Топ 100 на технологичните компании в България". Отличени бяха компании от петте най-големи сегмента на ИТ сектора: хардуер, софтуер, системна интеграция, дистрибуция и аутсорсинг. Също така бяха връчени и четири специални награди: за най-голям ръст на бизнеса през изминалата 2018 г., за най-висока рентабилност и за най-динамично развитие на бизнеса през последните 3 години и за най-гопяма ефективност на служителите (приход, генериран от всеки служител).

Vivacom оглави секторната класация "Телекомуникации" с отчетените за миналата година постъпления в размер на 948 милиона лева, а Datecs е компанията с най-високи брутни приходи за 2018 г. от почти 234 милиона лева в сектор "Информационни и комуникационни технологии" на класацията "Топ 100 на технологичните компании в България".

Златина Николова, изпълняваща длъжността директор в дирекция Информационни технологии към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, връчи плакет на Герасим Димитров, зонален мениджър "Корпоративни продажби" във Vivacom, а Стамен Янев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, даде отличието на Пенчо Илиев, изпълнителен директор на "Датекс".

"Искам да благодаря на ICT Media за това, което правят през тези години, да благодаря на всички Вас за това, което правите за българската икономика и в случая да поздравя Datecs за това, че са ИТ компания на годината. За да бъдеш победител в ИТ сектора определено трябва да си като сумо борец: да имаш маса, да имаш техника и да имаш характер. Това е нещо, което тази компания притежава и затова искам да им честитя тази заслужена победа", каза Стамен Янев (БАИ).
Пенчо Илиев, изпълнителен директор на Datecs: "Много съм приятно изненадан, че Datecs е фирмата, която има най-големи приходи за 2018. Обикновено тази награда се печели от фирмите, които се занимават с дистрибуция. Това може би е първата година, в която фирма от реалния сектор печели тази награда. 2018 беше доста трудно, но в същото време и доста успешна за Datecs. През цялото време ние имахме повече поръчки, отколкото можем да произведем. Ако обикновено произвеждаме между 100 хил. и 150 хил. касови апарата годишно, през 2018 сме произвели над 300 хил. През същата година сме произвели и 1, 2 млн. мобилни платежни терминала, което ни нарежда на второ място след Ingenico в Европа. В България Datecs е известна с производството на фискални устройства, но всъщност те генерират само 25% от продажбите, останалите 75% се генерират от мобилни платежни терминали. Успехите на Datecs се дължат най-вече на факта, че ние инвестираме огромни средства в разработка на нови продукти. Обикновено годишно инвестираме между 5 млн. и 10 млн. в развой. Развойните ни звена са окомплектовани с най-модерната апаратура, която съществува в света и с последни версии на софтуера. Това ни позволява да разработваме високотехнологични изделия, които намират много добър пазар в целия свят. Затова 93% от приходите ни са от износ", допълни Пенчо Илиев.


Пенчо Илиев, Datecs, получи приза за най-голяма ИТ компания в България, от Стамен Янев, изпълнителен директор на БАИ

"Позволете ми да благодаря от името на Министерството на организаторите, както за поканата да бъдем тук, така и за ползотворното сътрудничество през изминалите години. Телеком секторът се е доказал като един от най-динамичните и естествено мисля, че наградата на Vivacom е абсолютно заслужена. Това е компания, която показа, че съхранявайки традициите, с много хъс и труд може да постигне много. Поздравление на победителите и съм убедена, че това е абсолютно заслужено", каза Златина Николова, (МТИТС).
Герасим Димитров от Vivacom допълни: "Имам изключителното удоволствие от името на Vivacom да приема тази престижна награда и да кажа, че според мен тя е признание за работата на всички 5000 души, които работим в компанията. Още по-добре е, че съвпадна с 10-годишнината на нашата компания. Тази година Vivacom прави 10 години, откакто се е появила като бранд – бранд, който се утвърди на пазара като лидер и последните 6 години е с най-високи финансови резултати в бранша."


Герасим Димитров, зонален мениджър "Корпоративни продажби" във Vivacom

ICT Media награди на официална вечерна церемония на 6 юни в Хотел InterContinental София лидерите в подготвяното от медията 22-ро издание на класацията "Топ 100 на технологичните компании в България".

Както и в предходните издания, през 2019 година класацията се проведе въз основа на обективни финансови критерии - печалбата и брутните приходи от дейността за 2018 г. на български и международни компании от телекомуникационния, ИТ и аутсорсинг секторите, о...

Read More

0 коментари


Иван Гайдаров 06 Юни

За три дни Летище "Лесново" се превръща в арена на индустриалните превозни средства, продукти и услуги за товарния автомобилен транспорт. От днес до събота, върху площ от 10 000 кв.м. са представени повече от 150 експоната на 48 изложители. Над 100 световни бранда участват в TRUCK EXPO 2019 - най-голямото събитие в тежката автомобилна индустрия, организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.

Голяма част от българските компании предлагат услуга на световно ниво, заяви председателят на Асоциацията Александър Миланов. "Затова и ненапразно днес български камиони, българските водачи кръстосват пътищата и доставят стоки в цяла Европа, Северна Африка и Близкия Изток", подчерта още той.

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов предаде поздравленията към бранша и асоциацията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и заяви: "Ние сме най-добрите. Пред нас стоят европейски законодателни ограничения, които се надяваме да не бъдат приети във вида, в които се предлагат. Но няма друга държава, която да има толкова добър и успешен международен транспорт".

Камионите са водещи във въвеждането на новите еко-технологии и непрекъснато се развиват в посока на алтернативни задвижващи системи. Аеродинамиката, безопасността, цифровизацията и системите за свързаност са другите основни параметри, с които автомобилните компании ще предизвикат посетителите на международното изложение за тежкотовaрни автомобили TRUCK EXPO 2019. Гамата на изложителите се допълва от многобройни нововъведения на доставчиците и производителите на ремаркета и полуремаркета, фирмите за сервизно оборудване, резервни части, оборудване и екипировка, както и гуми, масла, аксесоари, консумативи, финансови инструменти и услуги, вериги бензиностанции, застрахователни компании.

"Тази година имаме над 20 премиери. Може да видите най-новите технологии за екологичност, икономичност, безопасност, комфорт", подчерта председателят на секция "Товарни автомобили" в ААР Георги Загоров. "Тази година за първи път ще имаме и Тунинг шоу. Камионът е и средство да бъдеш уникален", допълни още г-н Загоров.

Официалните гости разгледаха експонатите, сред които са първият камион без огледала за задно виждане, оборудван със система за полуавтономно управление, камиони на метан, изцяло електрически товарни автомобили и автобуси и много други технологични иновации. Безплатният вход дава достъп и различни специални събития, като тест драйв за професионалисти, експозиция на уникални тунинговани влекачи в премиерното за изложението TRUCK TUNING SHOW, както и шанс да посетят безплатно Европейския шампионат ФИА ЕТРС за камиони в SLOVAKIA RING завършват перфектно програмата на това моторно шоу.


https://computerworld.bg/new_technologies/2019/06/06/3921486_startira_nai-goliamoto_izlojenie_za_tejkotovarni/
0 коментари


Понеделник, 15 Април 2019
„Виж по-добре, за да разбереш по-добре“

инж. Деян Сосеров „Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“

Въведение

Настоящата публикация има за цел да представи някои от основните тенденции при напоследък все по-популярните и достъпни системи за виртуална и усилена реалност (Virtual reality-VR и Augmented reality-AR) и то от гледна точка на приложенията им в геопространствените науки. Ние, като професионалисти в тази сфера, сме в позицията не само да използваме тези системи, но и с пълно право да участваме в развитието им. Нивото на съвременните инструменти и технологии, като LIDAR и цифрова фотограметрия, характеризира събраната геопространствена информация с висока детайлност и реалистичност. Напредването на изчислителната техника и CAD софтуер осигурява обработката на големи масиви от данни. Всичко това дава нов хоризонт на креативност при представяне на събраната информация, при който на преден план без съмнение са системите за виртуална и усилена реалност.

Дефиниране на понятията

Виртуална реалност (Virtual reality-VR), усилена/добавена реалност (Augmented reality - AR), смесена реалност (Mixed reality - MR), усилена виртуалност (Augmented virtuality – AV), разширена реалност (eXtended reality – XR) и т.н., всички тези технологични термини навлизат все по- упорито в ежедневието на модерния човек. В етап на развитие те разширяват обхвата си на приложение, стават все по-достъпни и търпят не малко определения. За да им дадем кратка и точна дефиниция, ще трябва да се върнем назад във времето, когато всички те са били повече идейни проекти или реквизит от научнофантастичен филм, но не и масово явление.

През 1994г. Пол Милгрeм (Paul Milgram), в съавторство, представя концепция за дефинирането на различните технологии при визуализиране на компютърно създадена среда чрез описание на реално-виртуален континуум (reality-virtuality continuum)(1). Поставяйки в двата противоположни края реалната и виртуалната среда, той описва смесената реалност (MR) като „технология, съчетаваща реален и виртуален свят, някъде по континуума, който свързва напълно реалната с напълно виртуалната среда“.


Фигура 1 Реално-виртуален континуум, представен от Пол Милгрем

Както е показано на фигура 1, реално-виртуалния континуум се простира от напълно реалната до напълно виртуалната среда, като обхваща усилената/добавената реалност (AR) и усилената/добавена виртуалност (AV). Ако се основем на буквалния превод на термина „augmented” е по-добре да използваме единствено епитета „усилена“, въпреки че „добавена“ е масово използваният у нас. С този подход лесно може да се направят някои изводи. Усилената реалност (AR) е наслагването на виртуални модели върху наблюдавания реален свят, докато усилената виртуалност (AV) е виртуален свят, съдържащ изображения от реалния. Ако дефинираме реалния свят като всичко, което ни заобикаля и не е представено под въздействието на компютърна система, то в десния край на континуума е противоположният виртуален свят, който е съставен единствено от компютърно генерирани модели, било то на съществуващи или не предмети и среди.

В контекста на разсъжденията дотук, най-популярният термин без съмнение е „виртуална реалност“ (virtual reality – VR), който сам по себе си представлява оксиморон. Виртуалната реалност е компютърно синтезирана изкуствена среда, в която чрез компютърна симулация може да се генерират стимули за виждане, чуване и осезание от компютърната система и те да се възприемат от потребителя чрез неговите сетива (2). При реално-виртуалния континуум, това определение се отнася за най-десния му край. Тук е моментът да се замислим използвали ли сме такъв вид система, която да ангажира всичките ни сетива – отговорът е не, но по-голямата част от нас са я виждали в касовия американски филм The Matrix (Матрицата) от 1999г.

В момента на пазара се предлагат различни достъпни средства, с които да се осъществи т.нар. потапяне (immersion) във виртуалния свят – очила и шлемове (каски) за визуализиране (Head mounted display - HMD); контролери, джойстици и ръкавици за движение, взаимодействие и тактилно усещане; сензори за следене на движение и позициониране; озвучаване, както и различни софтуерни решения за управлението на базата данни, съдържащи моделите на виртуалния свят и връзките между тях. Всички изброени съставни образуват система за различни видове реалност.

За реализацията на различни решения на пространствени задачи на преден план от всички сетива стои зрението, респ. визуализирането на виртуалните модели. Във връзка с това могат да се разграничат седем различни системи за визуализиране на смесена реалност (1), които можем да обобщим като при...

Read More

0 коментари
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 25