Автор Тема: IoT - за Amazon отвъд електронната търговия  (Прочетена 27 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Dimitar

  • Owner
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 606
  • Рейтинг: +0/-0
  • Пол: Мъж
  • Място: София


Интернет на нещата (IoT) е бързо развиващ се пазар, който е на път да достигне стойност от 745 милиарда долара в рамките на тази година и се очаква да надмине 1 трилион долара през 2022 г., според анализаторите на IDC. Все по-голям набор от устройства, услуги и индустриално оборудване - интелигентни реактивни двигатели, производствени и селскостопански машини и т.н. - се свързват с интернет, което позволява на компаниите да получават и проследяват данни, до които никога досега не са имали достъп, а също така и автоматизация на редица ръчни процеси и системи.

Но IoT е нещо повече от развитие на индустриалния сектор – тенденцията е застъпена сериозно и в потребителското пространство, благодарение на редица технологични компании, важна част от които е и Amazon. Дигиталният асистент Alexa се интегрира във все повече и повече устройства, което позволява те да бъдат контролирани чрез гласови команди. В същото време интелигентните устройства на Amazon влизат във все повече домове, а платформата Amazon Web Services (AWS) разширява постоянно IoT поддръжката, която предлага. Комбинацията от тези тенденции дава на компанията доминираща позиция в света на IoT.

За да добием по-добра представа за влиянието на Amazon в IoT, ще хвърлим поглед върху усилията, които най-големият онлайн търговец насочва в развитието на умни говорители, интелигентния дом и AWS.

Умни говорители

Устройствата Amazon Echo са най-популярните умни говорители на пазара с дял от 61%. За справка, втората позиция, която принадлежи на Google Home, има едва 24% пазарен дял. Но за Amazon в тази посока има много по-важни неща от самите продажби.

Компанията не печели много от продажбата на своите Echo и те често дори водят до загуби, но тя гледа на устройствата като на дългосрочен двигател на своята платформа за електронна търговия. Притежателите на Echo са изразходвали около 1700 долара в Amazon.com през 2017 г. - със 700 долара повече от средния купувач в Amazon на годишна база и с 400 долара повече от средния премиум клиент на платформата, според Consumer Intelligence Research Partners.

Ключовият фактор в случая е лесния начин, по който потребителите могат да поръчат чрез Alexa нови продукти с гласови команди или да поръчат отново артикули, които са закупували в миналото.

С ранната преднината, която Amazon натрупа на пазара на умни говорители, и предимствата, които получават собствениците на Echo при пазаруване в електронния магазин на компанията, обвързват по удобен начин растежа на двете страни.

Домашна интеграция

През последните няколко години Amazon работи усилено, за да разшири присъствието си в домовете на хората, далеч отвъд умните високоговорители. През април компанията представи услуга, наречена Key for Garage – интелигентна система за отваряне на гаражни врати, която позволява на доставчиците да оставят пакетите на сигурно в гаражите на клиентите. Това е най-новото разширение на ключовите услуги на компанията, които позволяват на доставчиците да предават пратките в домовете на клиентите или в багажниците на автомобилите им.

През юли Amazon представи и услугата TurnKey, която реализира в партньорство с Realogy. Тя е насочена към бъдещите купувачи на жилища, като им помага да се свържат с най-подходящите агенти на недвижими имоти. След като клиентът на TurnKey закупи новата си къща, Amazon изпраща на новодомците някои от своите умни домашни устройства като говорител Echo и умен звънец за вратата, както и кредит за достъп до домашните услуги на компанията.

Целта и тук е Amazon да имплементира възможно най-много от своите устройства в домовете на потребителите, проправяйки пътя към допълнителни продажби в платформата си за електронна търговия и улеснявайки възможностите за предлагане на нови услуги в бъдеще.

AWS за IoT

Въпреки че Amazon е най-известна с доминантната си позиция в електронната търговия, по-голямата част от печалбите ѝ всъщност идват от облачните ѝ услуги. AWS притежава около 32% дял от пазара на облачни услуги и компанията използва силата си в сектора, за да разшири още повече своя IoT обхват.

Един от примерите за това идва от решението на Volkswagen именно AWS да послужи като основа за облачната производствена инфраструктура на компанията. Автомобилният производител обяви през март, че AWS ще бъде използван за свързване на 122 от производствените му инсталации към облака, включително IoT услуги за "повишаване на ефективността и продължителността на работа, подобряване на гъвкавостта на производството и повишаване на качеството на превозните средства".

Сделки като тази са важни за Amazon, тъй като услугите за облачни изчисления ще генерират 210 милиарда долара през тази година и се очаква да достигнат 370 милиарда долара до 2022 г., според пазарни данни на IDC. Сделката с Volkwagen дойде само месец след като AWS беше избрана от Sprint за доставчик на IoT услуги и анализ и съхранение на данни за бизнес клиенти.

За Amazon отвъд електронната търговия

Някои инвеститори трудно могат да си представят реалната стойност на IoT, тъй като често тук се преплитат вече съществуващи продукти и услуги. Това обаче не означава, че IoT потенциалът на Amazon трябва да се пренебрегва. Компанията вече използва своя асистент Alexa за продажба на повече стоки и се възползва от факта, че компаниите се стремят да оптимизират производствените си процеси и да добавят още IoT услуги, използвайки AWS. Всичко това показва, че най-големият онлайн търговец не трябва да бъде възприеман вече единствено като платформа за търговия.

https://cio.bg/analizi/2019/08/05/3947311_iot_-_za_amazon_otvud_elektronnata_turgoviia/
„Прогресът е пътят от примитивното през сложното към простото.“